søndag den 29. april 2012

Loppe-søndag

I formiddags tog jeg på en hurtig loppe-cykeltur med kæresten. Jeg er mest til de små private vej/gård-loppemarkeder, og ikke de større professionelle eller hypede af slagsen.

Med hjem kom en stor bøtte med blandede gamle knapper (30 kr)
Kugleramme i træ (10 kr)
Blå dåse (10 kr)
gul skål med hældetut (10 kr)

knipsede desuden lidt billeder af nogle fine ting, som jeg dog godt kunne leve uden. En meget retro Husquana i mintgrøn med tilhørende koffert, en dåse fra ZOO og en fin klovn.





18 kommentarer:

  1. Øj, hvor er den klovn skøn! Den kan jeg tilgengæld næsten ikke leve uden :)
    /anja

    Von Vogel Blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu sidder jeg jo og bliver helt i tvivl... mon jeg skulle have taget ham med hjem... ;-)

      Slet
  2. Jeg tror min bededagsferie/weekend skal bruges på små hyggelige loppemarkeder på landet.. Mmm.. Jeg glæder mig allerede!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor dejligt! Det er også skønt at dytte rundt på landet :-) Det er ofte der skattene gemmer sig.

      Slet
  3. Fine fine ting, og jeg må sige, at den klovn der allernederst den havde jeg altså snuppet med hjem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han er populær :-) Nu har jeg jo et foto af ham kan man sige... Måske jeg skulle lave en replika...

      Slet
  4. Der er ellers rift om klovnen... ville jeg også gerne ha haft :) Ellers fine ting!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, lidt sjovt med ham klovnen :-)

      Slet
  5. Lækre fund! Alle de knapper, der er da nok lidt "guld" imellem;-) Jeg har længe selv været på udkig efter sådan en kugleramme!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt sikker på at der er en masse guld i knappesamlingen. De skal blandt andet bruges til pudebetrækkene, da jeg synes det er sjovt, at der er brugte knapper på.

      Slet
  6. Øj sikke en samling knapper - minder om den stak jeg arvede efter min farmor.. Skønt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også arvet knapper fra hele familien, men de er for længst brugt... Har åbenbart et ret stort knappe-forbrug (misbrug?)

      Slet
  7. uhh, nogle fine sager. Vi har også den blå kugleramme, som jeg købte på et loppemarked for 7 år siden, og som har været et stort hit siden, først i leg og siden til lektiehjælp-godt køb;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre, at det er en god fremtidsinvestering ;-) Jeg faldt over en magen til sidste sommer, som sælger ville have 40 kr for... Det er lige et nap over mit loppe-budget... Så nu kan jeg få ro i sjælen, over at have fundet en anden.

      Slet
  8. Flott symaskin:-) Artig med slike loppefunn! Ha en fin uke:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg syntes bare den var for hyggelig! Egentlig var det mest kofferten jeg faldt for, og eftersom det ikke lige er en symaskine jeg mangler, nøjedes jeg altså med et billede.

      Slet
  9. Sikke nogle fund - specielt kuglerammen er jeg helt vild med - jeg vil altså også snart på loppemarked.

    Kærlig Hilsen Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde helt abstinenser over vinteren, fordi der næsten ingen loppemarkeder er. Og altså, det er jo slet ikke det samme at fryse rundt om vinteren... Høj sol og sommerkjole er klart at foretrække ;-)

      Slet