søndag den 10. februar 2013

DIY // babydynebetræk



Hvis du laver noget ud fra mønsteret, så læg endelig en kommentar, så jeg kan linke til dig :-) Se blandt andet Simones 2 fine dynebetrækUnikke Børn og Moster Marie.

Materialer

2 slags stof, 72x102 cm af hver - husk at vaske stoffet inden du syr.
Tittekant 340 cm
Skjult lynlås 50 cm i samme farve som stoffet
3 slags bånd ca. 30 cm af hver

Fremgangsmåde

Klip to stykker stof der er 72x102 cm, og zigzag kanten hele vejen rundt. På den ene side har jeg brugt mørkeblåt stof med hvide stjerner og på den anden stof med fugle, der hedder Get Together 4 fra David Walker Fabrics.



Sy tittekanten på det ene stykke stof, du ønsker skal være forsiden, LaRaLiL har lavet en meget fin guide.


Klip pyntebåndene ud i mindre stykker, på mellem 7 og 12 cm pr stk. Det ensfarvede bånd er fra Hay og det stribede er fra Stof2000.



Fold de små stykker bånd en enkelt gang, og sy sammen til en lille strop. Det er en fordel af indstille symaskinen på mindre sting. Zigzag herefter, så båndet ikke trævler, når sengetøjet vaskes.

Placer stropperne langs kanten i små grupper af 2-3 stk og sy dem fast.





Læg de to stykker stof ret mod ret, og sy dem sammen ved at følge syningen fra da tittekantenten blev syet på forstykket. Det er vigtigt at sy præcis oven i den anden syning. Lad et stykke på 50 cm være åbent på den ene korte side, hvor lynlåsen skal sættes i. Jeg vil endnu en gang henvise til LaRaLiLs guide, hvis du vil have hjælp til at sy den skjulte lynlås i.

Lad være med at give op, hvis det driller lidt med lynlåsen. Jeg måtte også rode med det første gang, men det giver bare så meget mere lækkerhed, og det er det hele værd!

Tadaaa..

Mønsteret er kun til privat brug. Det er ikke tilladt at sælge mønsteret eller at udgive mønsteret uden min tilladelse. Det er heller ikke tilladt at sælge produkter lavet ud fra mønsteret.

20 kommentarer:

  1. Altså.. Man bliver jo snart nødt til at få sig en baby..! (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja bare kom igang, jeg har hørt det skulle være det helt store i år ;-) Hvis da ikke dit studie har fået afskrækket dig ?

      Slet
    2. Nah, tværtimod. Jeg er mere skruk end nogensinde før (;

      Slet
  2. Det er noget super flot stof du har fundet! Kan virkelig godt lide effekten med båndene i kanterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jeg kan også godt lide, at det kommer til at se lidt mere prof ud... det kan vi li!

      Slet
  3. Det er bare så flot det sengetøj :)
    Tak for en fin diy

    SvarSlet
  4. Det er få fint Marie. Er sikker på baby vil synes godt om at nuldre de fine pyntebånd :-)

    SvarSlet
  5. Tak for en fin DIY. Og så er jeg som sagt helt vild med de fine stropper og stoffet i sig selv er jo bare lækkert. Rigtig flot!

    SvarSlet
  6. Dit dynebetræk er bare så fint! Jeg har lavet min egen variant i både babydyne og juniordyne - du kan se dem her: http://unikkeboern.blogspot.de/.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor ser det bare godt ud :-) Og sødt med de matchende søskendebetræk, der dog har deres egne små detaljer ;-) Tak for linket, det er hermed indsat oppe i indlægget. mvh Marie

      Slet
  7. Skisme om jeg ikke også har lavet dette inspireret af dig :) Særligt kombinationen med forskellige mønstre på hver side, er jeg meget begejstret for!

    http://moster-marie.blogspot.dk/2014/02/babysengetj.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt at du har fået lidt inspiration ;-) Jeg har faktisk også syet et betræk i det samme stof som du har på forsiden. Så kan man bare se hvor forskelligt det bliver, når man bruger andre farver og stof på bagsiden. Det er lidt sjovt ;-) Jeg linker lige til det andet, hvis du skulle have lyst til at se det!

      http://mariesfabrik.blogspot.dk/2013/09/babydynebetrk.html

      Slet
  8. hej Marie,
    sikke lækre ting du laver, ville ønske jeg selv var halvt så kreativ. Sælger du disse sengesæt til baby?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Josephine. Jeg har desværre ikke mere af det her stof, og det er ret dyrt at bestille hjem, da det er fra england. Måske vi kan finde noget andet stof du kunne tænke dig? skriv mig en mail til marieerenbjerg@gmail.com

      Slet
  9. Hvor har du købt det fine stof :)

    SvarSlet
  10. Wow hvor er det fint. Er det noget du sælger ud af? Behøver ikke være samme stof :)

    SvarSlet