onsdag den 15. januar 2014

Hæklet dukke // Hvad skal han hedde?



Så blev han endelig færdig, Ole-Ottos lillebror! Kan i lide ham? Han er lavet til jer, da så mange har efterspurgt en DIY - der også er lige på trapperne. Jeg glemte bare at skrive opskriften ned på ørerne, skal derfor lige hækle et nyt, så jeg er sikker på jeg husker opskriften rigtigt.

Det lykkedes mig at få taget billeder, hvor ikke alle blev rystede, selvom jeg (som altid) havde en baby hængende om benet. I baggrunden ser i da i øvrigt lejlighedens nye beboer J77, der er en jule+fødselsdagsgave fra mine svigerforældre.

Men tilbage til sagens kerne. Gutten her har nemlig ikke noget navn. Jeg er ude i et dobbeltnavn ligesom Ole-Otto, men er bare helt blank for forslag. Kan i ikke hjælpe mig med at finde ud af, hvad han skal hedde? Det ville bare være fedt!

19 kommentarer:

  1. Jeg synes bestemt, at han ligner en Uffe-Anker! Med mindre vi er ude i noget med ens begyndelsesbogstav, så må Torben-Thor ku' gøre det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for forslag. Gode bud! Havde egentlig tænkt med samme begyndelsesbogstav, men det har jeg ikke lagt mig fast på.

      Slet
  2. Fantastisk du laver en DIY . Jeg kunne nemlig godt tænke mig at hækle lige præcis sådanne skønne Ole-Ottoer.
    Hvad med Arne-Svend, Arne-Ask, Søren-Svend, Gert-Gunner,
    Ejner-Erwind, Finn-Flemming, Vagn-Viggo. Ej nu flyver det ene navn ud af ærmet efter det andet.
    Jeg er VILD med udtrykket på dine dukker. Nu skal der snart hækles weee

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt navnene flyver ud af ærmet på dig, når jeg selv er gået helt i baglås! Jeg lover at der kommer en DIY, for den er nærmest færdig... mangler bare lige det sidste.... Og så håber jeg på at få lavet nogle nye typer dukker i samme stil. Så skal jeg jo bare huske at skrive opskriften første gang ;-)

      Slet
  3. Jeg tænker "kendte danskere" (jeg kan jo godt lide temaer): Arne-Jacob, Poul-Henning, eller Knud-Rasmus. Personligt synes jeg at han ligner en PH.
    Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønt med tema. Der må du godt smitte lidt af på mig! Og bestemt et godt forslag til tema også, når man nu har en svaghed for dansk design ;-)

      Slet
  4. Den er virkelig en fin dukke, du har lavet der. Wauv! Jeg tænkte straks 'Anton' - men det var inden jeg læste teksten, så det duer nok ikke. Måske man kunne brygge videre på Anton ... Anton-Bo, Carl-Anton, Anton-Emil, Per-Anton:-) Er sikker på, at du finder det helt rigtige navn til ham.
    Kh Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Pernille :-) Jeg skal nok finde det helt rigtige navn, jeg mangler bare lidt inspiration, så det er godt at høre hvad der lige falder dig ind. Tak

      Slet
  5. Jeg tror Ole-Ottos lillebror, faktisk er en lillesøster og hun hedder Gurli-Margrethe

    SvarSlet
  6. Hvor er den skøn Marie! Han hedder da Mogens (ved godt det ikke er et dobbelt navn), eller Svend-Bent ;-)
    Uh, super fedt med stolen, den glæder jeg mig til at se.
    Håber ellers det går godt.

    SvarSlet
  7. Haha, så kul han er :)
    Eg veit ikkje kvifor, men eg tenkte på Francis med det same eg såg han :) Ikkje akkurat dobbeltnavn, men det var det første som slo meg :)
    - Kristin -

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare skøn...lige til at kramme :) Jeg tænker Alli-Alfred eller Pelle-Peter...håber du finder et godt navn :)

    SvarSlet
  9. Ib-Otto?? Jeg synes han er skøn :)

    SvarSlet
  10. Åh, HAN er så skøn. Ole-Otto og Leif-Gert:-)

    SvarSlet
  11. Han ligner da en Villy-Viggo 😊

    SvarSlet
  12. Når nu den ældste hedder Ole-Otto kunne ham her godt hedde Olaf-Olfert. Han ser i hvert fald sød ud :)

    SvarSlet
  13. Jeg syntes nu personligt han hele vejen igennem ligner en Voldborg, både på frisuren og den hjemmelavede sweater, men da det skal være et dobbeltnavn kunne det være noget i stil med Finn-Ib, Thomas-Gert eller Carl-Wilhelm

    SvarSlet